Căștiguri imediate

Nu există o cantitate sigură de fum de țigară. Când fumați, substanțele chimice din tutun ajung rapid la plămâni cu fiecare inspirație! Sângele transportă tapoi substanțele toxice către fiecare organ din corpul dumneavoastră. Dar după ce ați renunțat, corpul dumneavoastră începe să se vindece. Nicotina va fi eli,inaă complet, în decurs de trei zile. Pe măsură ce corpul începe procesul de vindecare, s-ar putea să vă simți mai rău în loc să fții mai bine.

Amintește-ți de câștigurile  aduse de renunțarea la fumat pentru a te ajuta să rămâi pe drumul cel bun:

Tensiunea arterială şi frecvenţa bătăilor inimii revin la normal.

Nivelul de oxigen din sânge revine la normal

Monoxidul din organism. Plămânii încep să elimine reziduurile din căile respiratorii

Nicotina este complet eliminată din organism. Acuitatea simţurilor (gust, miros) este mult ameliorată.

Respiraţia devine mai uşoară datorită relaxării musculaturii căilor respiratorii. Creşte capacitatea pulmonară şi capacitatea de efort.

Se îmbunătăţeşte circulaţia sanguină. Mersul pe jos devine mai uşor.

Tusea, tulburările de respiraţie se ameliorează. Cilii vibratili încep să se regenereze. Creşte capacitatea de apărare împotriva infecţiilor.

Funcţiile pulmonare cresc cu cca 10%.

Riscul de cardiopatie ischemică scade la 50%.

Riscul de atac vascular cerebral scade aproximativ până la nivelul de risc existent la nefumători.

Riscul de cancer de gură, faringe şi esofag scade la jumătate.

Riscul de cancer pulmonar scade la jumătate faţă de nivelul de risc al fumătorilor.

Riscul de infarct miocardic scade aproximativ la nivelul de risc al persoanelor care nu au fumat niciodată

Câștiguri de durată

Renunțarea vă poate ajuta să vă adăugați ani vieții. Fumătorii care au renunțat înainte de 40 de ani își reduc șansa de a deces din cauza bolilor legate de fumat cu aproximativ 90%.

Cei care au renunțat până la vârsta de 45-54 ani, iși vor prelungi semnificativ speranța de viață.

Puteți să vă controlați sănătatea renunțând la fumat. În timp, vă veți reduce mult riscul de deces cauzat de cancerul pulmonar și alte boli, cum ar fi bolile de inimă, accidentul vascular cerebral, bronșita cronică, emfizemul și cel puțin alte 13 tipuri de cancer.

Când renunțați, îi veți proteja și pe cei dragi de fumul pasiv, care este la fel de  periculos. Veți da un exemplu bun și veți arăta familiei dumneavoastră că este posibilă o viață fără țigări.